Novinka: Diagnostika tráviacich ťažkostí

S tráviacimi problémami sa, najmä tými akútnymi ako je zvracanie, bolesti brucha, hnačka sa v živote stretol každý človek. V posledných rokoch sa však ťažkosti s trávením v populácii stávajú stále viac chronickými, opakujúcimi sa, alebo dokonca každodenným problémom, ktorý výrazne ovplyvňuje náš život. Pocity plného žalúdka, nafukovanie, kŕčovité bolesti brucha v oblasti žalúdka alebo čriev, pálenie záhy, hnačky alebo zápcha sú stále častejšími príznakmi, pre ktoré ľudia vyhľadávaju lekársku pomoc. Nielen preto, že negatívne ovplyvňujú ich pocit zdravia, ale obávajú sa, či nie sú príznakom závažnejšieho ochorenia.

A naozaj tieto ťažkosti, ktoré často vznikajú ako následok uponáhľaného životného štýlu, kedy nie je čas sa pokojne najesť, nie je čas si vybrať zdravé jedlo častokrát jednotvárna strava je len „ palivom“ pre motor od ktorého vyžadujeme stále vyšší a vyšší výkon. Ťažkosti majú však svoj vývoj a z prechodných príznakov sa môžu vyvinúť chronické zápalové, alebo dokonca aj nádorové ochorenia tráviaceho traktu.

Pokiaľ máte tieto ťažkosti a chcete zistiť, aká je ich príčina resp. štádium a následne začať s liečbou, je tento program určený práve pre vás.

Náplň programu

1. Laboratórne vyšetrenie

• Odbery sú zamerané na funkcie orgánov ako je pečeň, pankreas, žalúdok, hrubé črevo.
  • KO + diff, Glyk, kreatinín, CRP, BILC, AST, ALT, GMT,ALP,  + na okultné krvácanie len pri pacientoch nad 40 rokov

2. Diagnostické vyšetrenie

• Ultrazvukové vyšetrenie brucha a brušnej dutiny.

3. Konzultácia s gastroenterológom

Dôkladný rozhovor s gastroenterológom o zdravotných ťažkostiach, životnom štýle, stravovacích návykoch. Klinické vyšetrenie v ambulancii. Zhodnotenie zdravotného stavu a odporučenie ďalšieho postupu a aktívny prístup k riešeniu zdravotných ťažkostí. Individualizácia primárnej prevencie vyplývajúcej z výsledkov a stavu pacienta.

Doba trvania: 40 – 60 minút

prof. MUDr. Marian Bátovský, CSc., MPH